Ademruimte bij stress

De ademruimte is de parel van de Mindfulness training. In deze versie heb ik een uitgebreide ademruimte gemaakt die je direct kan gebruiken in een stressvolle situatie. Of wanneer je weet dat er een stressvolle situatie aankomt, bijvoorbeeld een gesprek waar je tegen op ziet.

Het creëren van een korte pauze in een stressvolle situatie, helpt je om bewust te worden van wat er in dat moment met jou gebeurt. Deze ‘ruimte’ geeft je de mogelijkheid om jouw eigen antwoord te geven op de situatie in plaats van er in meegezogen te worden.

Je kan deze oefening het best een aantal dagen achter elkaar herhalen, op een niet-stressvol moment. Dan kan je vertrouwd worden met de meditatie en deze met of zonder opname, toepassen wanneer het nodig is.

Related Posts

Mediteer Online · Zelfcompassiepauze De compassievolle pauze is de kernmeditatie van de training Mindful Selfcompassion van Kristin Neff

Meer
Compassie voor jezelf

Deze bodyscan is een variant op de bekende bodyscan. Tijdens Mindfulness trainingen merk is dat deelnemers het fijn

Meer
Bodyscan – verdiepen van voelen

Mediteer Online · Kundalini Meditation Deze meditatie van Osho doe ik vaak in de avond, na een dag

Meer
Kundalini meditatie

Mediteer Online · Actieve meditatie: schud de dag van je af Dit is een actieve meditatie van een

Meer
Schud de dag van je af

Schrijf hieronder jouw ideeën over dit onderwerp

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>